Allmänna köpvillkor

Köpvillkor

Priser

  • Alla priser är inklusive moms. För närvarande 25%. Om du handlar som företag, är moms ej inräknat.
  • Reservation för valutaförändringar eller andra orsaker över vilka vi ej råder.
  • Fraktkostnad tillkommer. 
  • Vi erbjuder betalning via Klarna och PayPal.  
  • Leasing via Wasa Kredit. 
  • Vid teknisk service kontakta alltid Mastercare AB.
  • Vi förbehåller oss rätten till produkt- och konstruktionsändringar utan föregående meddelande.
  • Vid teknisk service där produkten eller delar av den måste skickas till tillverkaren ansvarar kunden för transporten.
  • Vi lämnar nu 7 års garanti på tillverkningsfel. Garantin gäller vi normal användning inom de maxgränser produkten har.
    OBS! Detta gäller köp from o med 2023-05-01.

Leveransvillkor

Leveranstid

Normal leveranstid är cirka 2-4 dagar om varan finns i lager. 

Om någon vara är slut

Om någon vara är slut på lager, så kontaktar en säljare Er och försöker lösa detta på bästa vis. Reservation för slutförsäljning. 

Leveranssätt

Vi levererar beställningar med avtalad samarbetspartner som Mastercare AB anlitar för transporter.  Varorna får ni levererad hem till dörren (till önskad adress). Frakten tillkommer på priset om det inte står något annat vid produkten. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Leverans av mindre försändelser (t.ex. mindre reservdel)

Mindre försändelser skickas till ditt lokala paketombud (Service Point) där ni hämtar ut paketet. Ni blir aviserad via sms eller brev när ditt paket finns för hämtning.

Frakt

Fraktkostnaden för en beställning debiteras per produkt.  I butikskassan registrerar du ditt postnummer och får direkt fraktpriset som slås ihop med ordern.

Produkter med FRI FRAKT gäller endast fri frakt för den produkt där det står angivet. Vi köp av fler produkter där det inte ingår fri frakt, debiteras frakten efter enskild produkt. 

Reklamation och returrätt

Det är alltid garanti på de produkter du köper (7 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador eller felaktigt handhavande. Du betalar själv returfrakten. För återbetalning – ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer. Vi ber er att returnera varan i originalförpackning eller en likvärdig sådan. Varan ska också returneras komplett om inget annat blir överenskommet mellan Mastercare AB och kunden. Inga paket löses ut mot postförskott. Vid retur från kund till Mastercare AB ansvarar kunden för produktens skick och därmed eventuella skador som kan uppstå under transporten. Om det är fel på varan vid leverans, fotografera produkten och emballaget och skicka bild till oss på office@mastercare.se samt anmäl skadan till transportbolaget. 

Ångerrätt

Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Du betalar själv returfrakten. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits (gäller ej företagsköp). Vi följer Konsumentverkets rekommendationer.  Inga paket löses ut mot postförskott. Öppet köp gäller ej beställningsvaror eller kommissionsvaror som har börjat produceras enligt er beställning. Dessa kan inte avbokas. Återbetalning sker inom 30 dagar efter att vi mottagit och besiktigat din retur. Vid en retur står du som konsument för både frakten från vårt lager samt returfrakten. Ni får ta upp varan ur sin förpackning, men det är viktigt att du som kund sätter tillbaka all emballage som det var för att kunna returnera varan. Varan skall vara i samma skick som vid mottagandet.

Viktigt vid eventuell retur

Vill du utnyttja ångerrätt ska du skicka ett tydligt meddelande om ditt beslut till MAstercare AB, via e-post till office@mastercare.se. Bilder på varan och emballagets skick är obligatoriskt.  Om produkten ej är i originalskick debiteras kunden för värdeminskningen, detta gäller även för emballaget. Vid minsta osäkerhet angående ditt köp ska du hantera varan så pass varsamt att den går att returnera i säljbart skick – alltså oanvänd, omonterad och i sitt originalemballage. Vid öppet köp betalar du returfrakten och ansvarar för varans skick under returfrakten. Avgiften för att stoppa en påbörjad beställning som är på väg till kund samt en returavgift som tillkommer är 795 kr exklusive moms vid hemleverans (frakt kostnad som tillkommer för returen står kunden för) och 249 kr exklusive moms för varor som levererats till utlämningsställe, kunden står även för returfrakten som tillkommer. Har en order gått till bearbetning och kund ångrar sig tas returavgift ut, såvida vi inte har möjlighet att stoppa beställningen. Expeditionsavgift återbetalas inte vid eventuella returer.

Mottagandet av din leverans

Syna av emballaget och notera eventuell skada och/eller emballageskada på fraktsedeln/handskannern. Räkna antalet kolli och notera eventuell förlust eller skada på fraktsedeln/handskannern. Kvittera frakthandlingen. Namnteckning bör vara läslig och vid behov kompletterad med ett skriftligt namnförtydligande. Du som kund har skyldighet att kontrollräkna antal kolli så det stämmer överens med följsedeln vid leveransen. Vid påskrift till chauffören har man godkänt att antal kolli är rätt levererade.

Transportskada

Ni som kund ansvarar för att det finns någon som tar emot och kvitterar varorna när leveransen utförs. Kunden ansvarar för att syna emballaget, notera eventuell emballageskada, räkna antal kolli samt se till att notering görs på fraktsedel/handscanner när chauffören är på plats. Detta för att kunna bli ersatt för eventuell skada på din produkt.

Anmälan om transportskada ska ske inom 3 dagar till Mastercare ABs transportbolag som levererat produkten (notering måste vara gjord till chauffören på plats), då ni också måste anmäla skadan till fraktbolaget. I anmälan till oss bifogas bilder på emballaget samt skadan på varan innan montering. Spara emballaget vid ett reklamationsärende. 

Ej mottagen leverans

Vid ej mottagen leverans har Mastercare AB rätt att debitera beställare en avgift för returkostnad, 
Hemleveranser: 895 kr exklusive moms. 

Skador på gods

Upptäcker du skador på godset skall du omedelbart anmäla detta till transportören och göra en skadeanmälan. Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat leveransen, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan dock inom 3 dagar. Om eventuell tvist med transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.